Hamownia podwoziowa VT-4
Dwuosiowa hamownia podwoziowa VT-4 została specjalnie zaprojektowana do testowania pojazdów z jedną lub dwiema napędzanymi osiami. Ta zaawansowana hamownia umożliwia precyzyjne pomiary mocy i momentu obrotowego w trybie inercyjnym, dzięki czemu idealnie nadaje się do szerokiej gamy pojazdów. Dzięki pełnej synchronizacji 1:1 doskonale nadaje się do testowania nowoczesnych samochodów z aktywnymi centralnymi mechanizmami różnicowymi lub zaawansowanymi systemami kontroli trakcji, zapewniając dokładną i wiarygodną analizę wyników.
Model VT-4, pierwotnie przeznaczony do samochodów, można rozszerzyć o opcjonalną przystawkę do motocykli, co czyni go równie funkcjonalnym jako hamownia motocyklowa.
Hamownia jest w pełni modularna i może być skonfigurowana jako jednostka wolnostojąca lub zainstalowana w kanale, zapewniając maksymalną elastyczność w każdym środowisku testowym. Może być dodatkowo wyposażona w dwa hamulce elektrowirowe, oferujące łączny moment obrotowy 2000 Nm lub 5000 Nm.
Typ | Hamownia podwoziowa inercyjna, synchronizowana [1] |
Wymiary (D x S) [mm] | 4450 x 3210 [2] |
Maks./min. rozstaw osi [mm] | 3300/2300 |
Maks./min. rozstaw kół [mm] | 2200/900 |
Minimalna średnica opony [mm] | 400 |
Obciążenie pojedynczej osi [kg] | 3000 |
Liczba osi | 2 |
Hamulce elektrowirowe | opcja |
Vmax [km/h] | 300 |
Tryby pomiarowe | inercyjny |
Błąd pomiaru [%] | 0,1 |
Zasilanie (bez wentylatorów chłodzących i wyciągowych) | min. AC 400V / 16A |
Wymagane powietrze pod ciśnieniem | min. 6 bar |
Wersje montażowe | kanał / wolnostojąca |
Akcesoria dodatkowe | m. in. czujnik ciśnienia doładowania, czujnik AFR, wentylator chłodzący, wentylator wyciągowy, przewody odciągu spalin |
[1] Mechaniczna synchronizacja przedniej i tylnej osi daje możliwość mierzenia najnowszych samochodów z napędem na cztery koła, wyposażonych w zaawansowany system zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami. Umożliwia również wykonanie prawidłowych pomiarów samochodów z napędem na jedną oś, wyposażonych w najnowszy system kontroli trakcji, który wymaga, by wszystkie koła w czasie jazdy (w czasie pomiaru) były w ruchu.
[2] 5750x3210 dla wersji montowanej w kanał, przy maksymalnym rozstawie osi.