Hamownia VT-2B

Hamownia podwoziowa VT-2B

VT-2B to jednoosiowa, podwoziowa hamownia obciążeniowa, wyposażona w zaawansowany hamulec elektro-wirowy, umożliwiający precyzyjny pomiar mocy i momentu obrotowego zarówno w trybie inercyjnym, jak i obciążeniowym. Pozwala na pomiar mocy w trybie stałych obrotów oraz na testowanie w trybie symulacji drogowej, co zapewnia pełne możliwości diagnostyczne dla każdego pojazdu. Jest w pełni modularna, oferując elastyczność zarówno w wersji mobilnej, jak i do montażu w kanale.

Hamownia VT-2B jest przeznaczona głównie do samochodów, ale opcjonalnie można ją wyposażyć w przystawkę do motocykli, przekształcając ją w mobilną hamownię motocyklową. Może działać z przetwornicą, jednak tylko w trybie inercyjnym. Opcjonalnie, można ją wyposażyć w sterownik zasilany przez USB, co pozwala na sterowanie za pomocą notebooka, nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (choć bateria notebooka będzie się szybciej wyczerpywać). W takim trybie również możliwa jest tylko praca inercyjna, np. podczas zlotów samochodowych czy eventów typu dyno-day.

Model wolnostojący wyposażony jest w wysuwane kółka, które ułatwiają przemieszczanie hamowni, dzięki czemu jest idealna zarówno do pracy w warsztacie, jak i na imprezach motoryzacyjnych czy targach. Z uwagi na łatwość poruszania po płaskich powierzchniach, szczególnie polecana jest dla mniejszych warsztatów. Hamownię można rozbudować do większych modeli, w tym także wersji 4x4, co zwiększa jej uniwersalność i możliwości testowe.

Kluczowe cechy

 

  • Precyzyjny pomiar mocy i momentu obrotowego – działa w trybie inercyjnym i obciążeniowym z użyciem hamulca elektrowirowego
  • Wszechstronność – możliwość testowania w trybie stałych obrotów oraz symulacji warunków drogowych, co umożliwia kompleksowe testy pojazdów.
  • Elastyczność instalacji – dostępna w wersji mobilnej lub stacjonarnej (np. do montażu w kanale), z opcją rozbudowy o przystawkę do motocykli.
  • Możliwość rozbudowy – skalowalność do większych modeli, w tym wersji 4x4, oraz opcja zasilania przez USB z notebooka.

 

Dane techniczne
Typ

Hamownia podwoziowa obciążeniowa

Wymiary (D x S) [mm] 1000 x 3356
Maks./min. rozstaw kół [mm] 2200/900
Minimalna średnica opony [mm] 400
Obciążenie pojedynczej osi [kg] 3000
Liczba osi 1
Hamulce elektrowirowe 1x1000Nm (wersja B1)
1x2500Nm (wersja B2)
Vmax [km/h] 300
Tryby pomiarowe inercyjny, obciążeniowy, drogowy, stałych obrotów, cykle jazdy
Błąd pomiaru [%] 0,1
Zasilanie (bez wentylatorów chłodzących i wyciągowych) min. AC 400V / 32A
Wymagane powietrze pod ciśnieniem min. 6 bar
Wersje montażowe kanał / wolnostojąca / mobilna
Akcesoria dodatkowe m. in. czujnik ciśnienia doładowania, czujnik AFR, wentylator chłodzący, wentylator wyciągowy, przewody odciągu spalin

Interesuje cię ta hamownia? Napisz do nas.