Hamownia podwoziowa VT-2B
VT-2B to jednoosiowa, podwoziowa hamownia obciążeniowa, wyposażona w zaawansowany hamulec elektro-wirowy, umożliwiający precyzyjny pomiar mocy i momentu obrotowego zarówno w trybie inercyjnym, jak i obciążeniowym. Pozwala na pomiar mocy w trybie stałych obrotów oraz na testowanie w trybie symulacji drogowej, co zapewnia pełne możliwości diagnostyczne dla każdego pojazdu. Jest w pełni modularna, oferując elastyczność zarówno w wersji mobilnej, jak i do montażu w kanale.
Hamownia VT-2B jest przeznaczona głównie do samochodów, ale opcjonalnie można ją wyposażyć w przystawkę do motocykli, przekształcając ją w mobilną hamownię motocyklową. Może działać z przetwornicą, jednak tylko w trybie inercyjnym. Opcjonalnie, można ją wyposażyć w sterownik zasilany przez USB, co pozwala na sterowanie za pomocą notebooka, nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (choć bateria notebooka będzie się szybciej wyczerpywać). W takim trybie również możliwa jest tylko praca inercyjna, np. podczas zlotów samochodowych czy eventów typu dyno-day.
Model wolnostojący wyposażony jest w wysuwane kółka, które ułatwiają przemieszczanie hamowni, dzięki czemu jest idealna zarówno do pracy w warsztacie, jak i na imprezach motoryzacyjnych czy targach. Z uwagi na łatwość poruszania po płaskich powierzchniach, szczególnie polecana jest dla mniejszych warsztatów. Hamownię można rozbudować do większych modeli, w tym także wersji 4x4, co zwiększa jej uniwersalność i możliwości testowe.
Kluczowe cechy
- Precyzyjny pomiar mocy i momentu obrotowego – działa w trybie inercyjnym i obciążeniowym z użyciem hamulca elektrowirowego
- Wszechstronność – możliwość testowania w trybie stałych obrotów oraz symulacji warunków drogowych, co umożliwia kompleksowe testy pojazdów.
- Elastyczność instalacji – dostępna w wersji mobilnej lub stacjonarnej (np. do montażu w kanale), z opcją rozbudowy o przystawkę do motocykli.
- Możliwość rozbudowy – skalowalność do większych modeli, w tym wersji 4x4, oraz opcja zasilania przez USB z notebooka.
Typ | Hamownia podwoziowa obciążeniowa |
Wymiary (D x S) [mm] | 1000 x 3356 |
Maks./min. rozstaw kół [mm] | 2200/900 |
Minimalna średnica opony [mm] | 400 |
Obciążenie pojedynczej osi [kg] | 3000 |
Liczba osi | 1 |
Hamulce elektrowirowe | 1x1000Nm (wersja B1) 1x2500Nm (wersja B2) |
Vmax [km/h] | 300 |
Tryby pomiarowe | inercyjny, obciążeniowy, drogowy, stałych obrotów, cykle jazdy |
Błąd pomiaru [%] | 0,1 |
Zasilanie (bez wentylatorów chłodzących i wyciągowych) | min. AC 400V / 32A |
Wymagane powietrze pod ciśnieniem | min. 6 bar |
Wersje montażowe | kanał / wolnostojąca / mobilna |
Akcesoria dodatkowe | m. in. czujnik ciśnienia doładowania, czujnik AFR, wentylator chłodzący, wentylator wyciągowy, przewody odciągu spalin |