Dyno Blog

Najnowsza wersja oprogramowania hamowni

Pon 08 Maj 2023

Około 40% użytkowników naszych hamowni wciąż nie zaktualizowało oprogramowania do najnowszej wersji. Bardzo polecamy aktualizację.

Przyczepność na hamowni jest krytyczna dla aut EV

Pią 25 Lis 2022

Samochody elektryczne wdarły się na rynek bez żadnych konwenansów. Są i koniec. Setki albo i tysiące niutonometrów momentu obrotowego stały się faktem. O ile dotychczas były to parametry zarezerwowane dla dragsterów, to dziś BMW i3, albo Audi e-Tron potrafią spalić oponę na hamowni.
Potrzebne jest nowe rozwiązanie - hamownia dostosowana do ery aut elektrycznych. I mamy to rozwiązanie - opracowane komputerowo, zapewniające największą przyczepność na rynku. Rolki moletowane bipryzmatycznie.

Jak czytać wykres z hamowni

Pią 30 Gru 2016

Czytanie wykresu z hamowni nie jest trudne. Typowy wykres z hamowni podwoziowej jest oparty na następującym schemacie: pozioma oś prezentuje obroty silnika lub ewentualnie prędkość samochodu, natomiast pionowa (lub dwie pionowe, zazwyczaj po lewej i prawej stronie wykresu) – moc, moment obrotowy i ewentualnie inne zalogowane parametry (np. ciśnienie turbo, AFR/lambda, temperaturę gazów wydechowych EGT, poziom dymienia, logi OBD/CAN itd.).

Jak porównać hamownie podwoziowe dostępne na rynku?

Czw 29 Gru 2016

Właściwości i możliwości każdej hamowni definiują jej trzy składowe: konstrukcja (wykonanie) hamowni, jej oprogramowanie oraz użyta technologia pomiarowa. Pozornie trywialne, ale te trzy składowe muszą współgrać. Co więcej – niedociągnięcia w sprzęcie nie mogą być „naprawione” za pomocą oprogramowania czy technologii pomiaru. Wszystkie elementy składowe muszą być perfekcyjne, aby hamownia była perfekcyjna.

Czy hamowni AWD (4x4) jest potrzebna mechaniczna synchronizacja osi?

Czw 29 Gru 2016

Wszystkie hamownie VtechDyno AWD (4x4) wyposażone są w pełną synchronizację rolek przednich i tylnych. Pełna, mechaniczna synchronizacja osi jest standardowym wyposażeniem. Gdy jest włączona, oznacza to, że przednie i tylne rolki obracają się z taką samą prędkością. Taka funkcjonalność połączonych osi jest oferowana zazwyczaj jako opcja przez innych producentów hamowni, a nawet bywa niedostępna. Pytanie brzmi: czy taka synchronizacja jest ważna przy pomiarach współczesnych samochodów.

facebook